EiYnA RaIhaNah

EiYnA RaIhaNah

About Me

My photo
aku akn bhgia bile insan2 aku syg bahagia..)

Tuesday, August 23, 2011

b'bcara tentang raya....

salam to ols......
ummmmm...rini ttbe jew mahu b'bcara tntang raya.....walaupun mood tuk rayer saya tahun ni 30% pom x sampai....tapi apekan daya kan???k'tentuan ilahi xbaik lak law kita xredha...so...prepare tuk raya adalah jugak.....baju....tudung....selipar......ececece....cam budak2 laa lak kan???allhamdullilah semua nya daa sedia untuk dpkai d pagi syawal nnti......termasuk laa baju sedondon ku ngn incik tunang....:)..tema kite org tahun ni biarlah rahsia.....

n rini pom saya ngn bonda daa mula buat tempahan ketupat manusia2 y mnempah ngn bonda saya..bnyaklaa jugak...tapi apakan  daya sebelum abah ada lagi bonda daa mnerima,,,,nnti apa lak kata orang...yang faham xpe...kalau y mulot busuk cam lonkang......pasti buat cakap xsedap kat blakang kan???tapi xpe...ALLAH maha mgthui segalanya......

tapi y saya xtahan nyer......saya de belikan abah saya baju memang laa xmahal just saya belikan baju tuh kat giordano jew..kaler baju tuh lak putih baju bkolar..suke sangat ayahnda saya bila saya kasi baju tuh....upenya mmg daa baju putih dia nak pakai...subahanallah......:(

b'cerita lak tentang kuih muih raya....ummmmm saya xde pom buat ape2 kuih...saya bukan laa xpndai..setakat nak buat semperit,almon london,macaron,n cam2 kuih laa lagi...kacang jew wat saya....cz saya selalu wat sembang ngn abang cashier kat fast bakery tuh...daa mcm2 ilmu dia kasi....hinggakan saya daa pandai wat kek sendiri taw???kawan saya kdekut sngt nak bagi ilmu dia...so syukur saya daaa dapat buat cupcakes terbaik dari dia ooooo....lalallallaa

ummm...nnti kengkawan y baca blog saya jmput laa undang ke rumah erk???pintu umah saya terbuka tuk kalian datang jew..tapi kuih2 y ada lam balang umah semua nya kuih tunjuk2....hehhehehe...tapi memang saya set daa niat xkan saya beli batang buruk cz tuh fav my abah,,,xnak tgok kuih tuh n xnak makan kuih tuh.....saya xsanggup......:(

kalau orang y xfaham mmg dia cakap saya bodoh kan????katelah ape2 pom sikit saya xhairan...wawawa..sayang saya pada abah kalian xtaw.....kehilangan dia bulan rmadhan lak amat2 myakitkan kan....syukur laa jugak ALLAH m'gatur segala2nya mmg terbaik....walaupun abah sumber kkutan saya n bila dia xde ALLAH gntikan tunang tersayang d cc sebagai pggnti abah.....

so walaupun kasih sayang abah n tunang saya xsama tapi saya sangt2 hargai pmberiaan ALLAH....d'ambil nya jantung saya d ganti ngn buah hati...syukur...

ummmm....ntah ape saya melalop kan!!!!!!xpew laa ni blog saya...ruang saya bkongsi cerita...anda buhsan anda punya pasal yang penting saya dapat mnaip y aman daa cukup...uisshhhh...nk nolong bonda nih....kecian bonda saya...sekarng dia laa ibu n dialah ayah....saya respect bonda saya....dia xkan tunjuk depan anak2 dia ni lemah....dia xnak tgok anak2 tgok dia sedih.....

ohhh mak!!!adik akan jaga mak tuk selamanya..walaupun adik kawan or kemana adik mlngkah mak akan tetap adik jaga sampai ke liang lahad.....insyaALLAH....adik xkan sakitkan hati mak...andai ALLAH bagi rezeki lebih buat adik....adik akan bawak mak pijak tanah suci lagi...tu janji adik....adik xkan abaikan mak...cz mak laa nyawa adik dunia n akhirat......tpi andai adik pergi dulu.....ampunilah dosa2 adik.....:(

k.la now waktu tuk mandi..n makannnn.....opss....xde laa saya bpuasa la kawan2...hehehhe....k.see u later.....mmuaaahhhh sayang kalian...ahlan wasalm ya ramadhan.......:)




No comments:

Post a Comment