EiYnA RaIhaNah

EiYnA RaIhaNah

About Me

My photo
aku akn bhgia bile insan2 aku syg bahagia..)

Friday, September 14, 2012

kehidupan sekarang

salam semua!!!
lama bbulan2 bmusim2 aku tak mconteng d blog aku nih!!
umm!!sepanjang mdiamkan diri nih,,mcm2 yang terjadi dalam diri aku...kehidupan aku sekarang makin berubah alhamdullilah kehidupan bdikari aku berubah ke arah lebih baik,,,
mungkin fikiran sstengah orang tempat dan pkerjaan aku sekaramg tak elok d mata ssiapa tapi aku tahu sape diri aku n aku tahu batas2 ape yang aku lakukan....
ummm..bmula nya kehidupan aku sekarang dari 2mggu sebelum nak ramadhan aku mgalami excident wey!!ngn treler lagi..hingga masa tu lutut aku bkepala dua,,1mggu xley jalan wey..tahan sakit mnanggung pnderitaan tu tuhan saja y mgthui..dan masa tu jugak aku terpaksa b'henti kerja kat steamboat buffet yang aku cerita sbelum ni tu...aku kesian kat akak aku sebb tu la aku ambik kputusan bhenti..walaupun aku betol2 minat n suka ngn kerja tu..sape tak sayang kan dari masuk waiteress ke supervisor aku dnaikkn pngkat...
selepas 2mggu aku excident tu keadaan aku makin ok aku tak bkerja wey..duit poket abis pokai abis bayang lah nak bayar umah sewa lagi!!api!!air!!makan mnum wey..betol2 miskin aku mase tuh..2mggu dah masuk ramadhan pun aku masih mbujang tanam anggur...pikir punya pikir aku aku xleh nak dduk diam mcm tuh jer,,raya dah nak dekat..duit poket makin kurang..cukup bulan nak bayar umah sewa lagi..
masa tuh nak cari kerja tuhan jer yang tahu punyalah susah..yang dapat ade tapi kenderaan pulak yang susah sebab nak ulang alik jauh..dapat kerja area bandar kemaman yang aku dduk tuh pom punyalah susah..hinggalah rezeki mungkin myebelahi aku..datanglah seorang hamba Allah nie..ajak aku bekerja tapi bukan kawasan kemaman lagi..dan dsebabkan aku mmg mmerlukan sangat2 kerja masa tuh aku terpaksa mnerima tawaran tu n mninggalkan rumah sewaku...walaupun kenangan suka duka makan sardin hari2 umah xdapat aku nak lupa...tapi kerana keadaan mminta aku mcari rezeki untuk kehidupan aku..aku dengan terpaksa mnngalkan rumah bujang aku,,tinggalkan abg2 aku yang cukup2 sayang kat aku,,
danj bhijrah la aku bukan jauh sangat pun dari bndar kemamn tapi memakan masa dalam 45min jugak laa nak sampai tempat baru aku nih,..dari kemaman bhijrah laa aku ke kampung budaya cherating pahang!!bermula laa kehidupan aku dsini..dapat kenal bmcm manusia dan bmcam ragam manusia!!kadang2 sabar aku cukup2 kurang nak mgamuk pun ade!!tapi iklas aku cakap kerja aku mmg enjoy..disini pun aku ade akak2 abang2 yang cukup2 sayangkan aku..aku bekerja d riverside nazira beach n chalet..tapi position waiteress jugak kat cafe sini,,,,aku dtempatkan d coco cabana beach cafe!! 
seronok giler aku kat sini,,masa malam raya pun aku masih kerja lagi kawan2 wow!!raya ptama pun kerja lagi..letih tuhan saja yang tahu,,macam2 orang aku kenal n jumpa..hingga tittle "datuk" pun ade jadi kawan aku tahu!!!tauke2 tak yah nak cakap laa..cuma ape yang dpndang kurang myenangkan sikit pkerjaan aku bkaitan ngan "BIR''....aku pun tahu andai bonda dapat tahu pun mungkin fikir entah ape2!!!tapi aku sekadar agkat n tuangkan saja bukan sampai ke bibir,,n hanya ALLAH y mgthui niat aku kenapa!!mengapa!!dan sebab pe aku masih lagi dsini sampai hari ni..tu hanya tuhan y mgthui mgapa aku masih dsini n btahan walaupun masih baru 2bulan....
   

No comments:

Post a Comment